Kada laikas keisti padangas?

Padangos – vienintelė automobilio dalis, kuri turi tiesioginį ryšį su važiuojamąją kelio dalimi. Lietuvoje, remiantis Susisiekimo ministerijos ir kelių eismo taisyklėmis nustatyta tvarka, padangas reikia keisti du kartus per metus – keičiantis sezonams. Tačiau, ar tai yra vienintelė priežastis keisti padangas?

ziemines padangos

Žieminių padangų sezonas

Savo automobilio padangų keitimu turi pasirūpinti pats vairuotas, tačiau paskutiniu metu pastebėta tendencija, kad vairuotojai neretai ignoruoja kelių eismo taisykles ir vadovaujasi savo nuomone net ir tuomet kai kalbama apie saugumą kelyje. Vasarines į žiemines padangas vairuotojas privalo pakeisti iki nustatytos datos – lapkričio 10-os dienos ar net anksčiau, priklausomai nuo oro salygų, vėliau už taisyklių nepaisymą vairuotojams taikomos nuobaudos.

Padangos pigiau >>

Tinkamai išsirinkti padangas padeda įvairios charakteristikos tokios kaip kaina, matmenys, greičio indeksas ir padangos mišinys, renktantis padangas žiemai gerokai svarbiau įdėmiai atkreipti dėmesį į kiekviena šių rodiklių, bet ir atidžiau pažvelgti į tokius aspektus kaip – kokia ašimi varomas automobilis (priekine ar galine), kokiomis sąlygomis naudosite padangas ir kokiais keliais ruošiates važiuoti – jei rinksitės miesto kelius, jums puikiai tiks minkštos gumos ir smulkaus protektoriaus padangos, jei užmiesčio tuomet geriau rinkites stambesnį protektorių turinčias padangas, kurios užtikrins geresnį sukibimą, taip pat jei norite ant užmiesčio kelio jaustis saugiau galite rinktis dygliuotas padangas. Automobilio stabilumą, manevringumą ir stabdymo greitį lemia ne tik padangų protektoriaus rašto smulkumas, bet ir jo gylis. Padangų protektoriaus gylis matuojamas nuo padangos paviršiaus iki padangų rašto griovelio dugno. Tam naudojami specialūs padangų gylio matuokliai.

 Koks turi būti padangos protektoriaus gylis?

Padangų protektoriaus gylis turi būti ne mažesnis kaip:

- M1 (automobilis) klasės – 1,6mm (nuo 04.01 iki 11.10d), 3mm (nuo 11.10 iki 04.01) – M2 (autobusas) klasės – 2mm (nuo 04.01 iki 11.10), 3mm (nuo 11.10 iki 04.01)

- M3 (autobusas) klasės – 2mm (ištisus metus)

Vasarinių padangų sezonas

Vasarinėmis padangomis savo automobilio ratus galite apvilkti nuo balandžio 1d. (pasak Kelių eismo taisyklių). Šiltuoju metų laiku kelio sąlygos yra paprastesnės, todėl automobilio padangoms nebėra keliama tiek daug reikalavimų, kiek žieminėms. Taip pat vasarai pritaikytų padangų neišskiria jokie specialūs žymėjimai. Vasarą naudojamos padangos yra gaminamos iš kietesnio gumos mišinio ir taip jos tampa gerokai atsparesnės karščiui, turi geresnį sukibimą ir gali būti ilgiau eksploatuojamos (universalios padangos yra mažiau atsparios karščiui todėl gerokai greičiau nusidėvi nei specialios vasarai gaminamos padangos), o tai dar ir mažina kuro sąnaudas.

padangu nusidevejimas

Padangų nusidevėjimas

Padangų nusidevėjimas tai rodiklis, rodantis, kad ne tik reikia keisti automobilio ratus, bet ir tai, kad gali būti ir kitos su automobilių susijusios problemos, skatinančios greitesnį padangų susidevėjimą.

  • Jei padangos susidevėjusios centrinėje dalyje – Padangose per didelis slėgis, ratlankiai nesuderinti su padangomis, padangos ilgai nebuvo keistos.
  • Protektoriaus galai ( padangos šonai) nusidevėję labiau nei centras – per mažas slėgis, dideliu greičiu atliekami posūkiai, ratlankiai nesuderinti su padagomis, padangos ilgai nebuvo keistos.
  • Greitai nudilusi viena padangos pusė - Blogai sulyginti ratai, geometrijos ir balansavimo problemos, padangos ilgai nebuvo keistos.
  • Greitai nusidėvi viena ar kelios protektoriaus vietos - bloga jungčių ar pakabos būklė, blogai subalansuoti ratai, per staigus įsibėgėjimas ar stabdymas, per mažas slėgis.
  • Įstrižas protektoriaus nusidevėjimas - Blogai sulyginti ratai, geometrijos ir sulyginimo problemos, per mažas slėgis, blogai subalansuoti ratai, padangos ilgai nebuvo keistos.

RLI (Regimasis lygiavimo indikatorius) privalumai. Pirmalaikį padangų nusidėvėjimą gali sukelti netinkamas ratų subalansavimas. Regimasis lygiavimo indikatorius (RLI) – tai sistema, leidžianti nustatyti kiekvieno rato lygiagretumo netikslumą RLI sudaro penkios guminės lamelės, uždėtos ant padangos peties. Nuvažiavus kelis tūkstančius kilometrų tereikia palyginti protektoriuje įdiegtus indikatorius, kurie siekia nuo vieno iki keturių milimetrų, ir patikrinti, ar pečių nusidėvėjimas yra vienodas abiejose ašies pusėse.

Padangos, yra viena pagrindinių automobilio sudedamųjų daių, nuo kurios smarkiai priklauso važiavimo kokybė ir saugumas kelyje. Atlikti papraščiausius padangų stebėjimus ir patikrą visiškai nesudėtinga, o tai leidžia laiku pastebėti problemą.