Ar galima „Opel Astra“ vadinti solidžiu automobiliu?

Rūdijantys ir bildantys Kadet modeliai? Tai jau praeitis! Ketvirtos kartos Opel Astra tapo solidžiu automobiliu. „Auto Bild Lietuva“ pataria, į ką reikėtų atkreipti dėmesį perkant naudotą Astra automobilį.

Rūdijantys ir bildantys Kadet modeliai? Tai jau praeitis! Ketvirtos kartos Opel Astra tapo solidžiu automobiliu. „Auto Bild Lietuva“ pataria, į ką reikėtų atkreipti dėmesį perkant naudotą Astra automobilį.
Opel Astra

„Vabalas“ prieš Kadet, Golf prieš Astra… Šioje kovoje, besitęsiančioje jau keletą dešimtmečių, kompaktiniam Opel modeliui beveik visada atitekdavo antra vieta. Čia nieko negalėjo pakeisti net ir ketvirtos kartos Astra, nors jis ir ilgai buvo „fitneso“ studijoje, kad konkurentui parodytų galingus pečius.

Be to, J serijos Astra ištvermę demonstruoja ir kasdienėje eskploatacijoje, nes rimtų rūpesčių kyla retai. Penkerių durelių hečbekas rinkoje pasirodė 2009 m. gruodžio mėnesį, praėjus keturiolikai mėnesių po Golf VI debiuto. Prabėgus vos metams, pasirodė universalas Sports Tourer (naudotas kainuoja nuo 25 tūkst. litų). 2012 m. sausio mėnesį „Opel“ pristatė sportinį trejų durelių GTC variantą, o ketverių durelių sedanas pasirodė tų pačių metų rugsėjį.

Astra 1.7 CDTI ilgalaikį „Auto Bild“ testą – daugiau kaip 100 000 km – baigė labai geru rezultatu. Jokių rimtų gedimų, jokių bėdų. Gražus gestas: nuvažiavus 38 112 km, „Opel“ pagal serviso akciją pakeitė pagrindinių žibintų posūkio apšvietimo šviesų jutiklius, stabdžių ir sankabos pedalus. Nuvažiavus 84 622 km, pakeistas sulūžęs vairuotojo pusės lango kėliklis. Dažniausiai į akis krisdavo spontaniškai pradedanti neveikti pastovaus greičio palaikymo sistema (tempomatas). O šiaip automobilis nekėlė jokių didesnių rūpesčių. Galutinis ilgalaikio testo įvertinimo balas – 5+. Rezultatas džiugina: iki paskutinio varžtelio išardžius automobilį paaiškėjo, kad gamintojas itin kruopščiai pasirūpino kėbulo antikorozija. Jau gamykloje visos ertmės užpildytos vašku. Taigi Opel ir vėl geros formos.
BANDYTAS AUTOMOBILIS – tai trejų metų Opel Astra 1.6 Edition, kurio rida 38 200 km. Pirmasis savininkas 2009 m. gruodį už penkerių durelių hečbeką sumokėjo 22 080 eurų (76 238 litus). Papildoma įranga – „Metallic“ dažai, 17 colių aliumininiai ratlankiai, pastovaus greičio palaikymo sistema (tempomatas), automobilio statymo davikliai, šildomos sėdynės priekyje ir CD radijas. Šešios saugos oro pagalvės, ESP, ranka valdoma klimato kontrolės sistema ir elektriniai stiklų kėlikliai priekyje buvo serijinės įrangos sąraše. Dabar šis Astra Hamburgo naudotų automobilių salone parduodamas už 11 450 eurų (39 535 litus).
BANDOMASIS VAŽIAVIMAS. Juoda spalva Astra hečbekui tinka, nes tai šiek tiek paslepia jo įspūdingą dydį – 4,42 m. Tačiau tie, kurie tikisi, kad salone bus itin erdvu, turės nusivilti: nors Astra priekyje daug erdvės, tačiau gale kojoms ankšta. O štai važiuoklė džiugina. Dėl ilgos ratų bazės ir plačios tarpvėžės Astra lengvai įveikia posūkius, nors kompaktinio Opel automobilio pakaba nėra pernelyg kieta. Ir stabdžiai reaguoja jautriai. Benzininis 1,6 litro variklis beveik 1,4 tonos sveriantį Astra lengvai išjudina iš vietos, tačiau dirba sunkiai ir nenoriai didina sūkius. Naujieji turbininiai varikliai tai daro kur kas geriau. Šiek tiek stringantis pavarų perjungimas taip pat nedžiugina. Per bandomąjį važiavimą nepastebėta rimtesnių techninių trūkumų, šis Astra važiuoja tarsi būtų naujas automobilis. Pakėlus ant keltuvo, išryškėja būdingi Opel trūkumai – dujų išmetimo sistema jau apnikta rūdžių, tačiau dar ne itin daug, tad to negalima laikyti techniniu trūkumu. Iš esmės Astra visiškai sveikas.
MŪSŲ NUOMONĖ.
Modernus trejų su puse metų kompaktinis automobilis, kuris dar nenuvažiavo ir 40 000 km, už maždaug pusę buvusios naujo automobilio kainos – neblogas pirkinys. Palyginimui – Golf 1.4 TSI kainuotų mažiausiai 1000 eurų (apie 3450 litų) brangiau.
TAI NERVINA
ŽIBINTAI. Dažnai rasoja, nes į vidų prasiskverbia drėgmė. Be to, dėl programinės įrangos klaidos kartais automatiškai nereguliuojamas priekinių žibintų aukštis
VARIKLIO VALDYMO BLOKAS. 2.0 CDTI modeliuose dėl variklio (kodas A20DTH) valdymo bloko programinės įrangos klaidos gali užsikimšti degalų purkštukai. Rūpesčiai išsisprendžia atnaujinus programinę įrangą
PAVARŲ PERJUNGIMO KULISĖ. Greitai jungiant pirmąją pavarą, perjungimo svirtelė gali praslysti per atbulinės eigos apsauginį žiedelį ir nelauktai įjungti atbulinę pavarą. Ištaisyti tai galima pareguliavus apsauginį žiedelį arba pakeitus visą pavarų perjungimo bloką
AKUMULIATORIUS. Dėl klaidos programinėje įrangoje gali netikėtai išsikrauti akumuliatorius, kai žibintų jungiklis yra ties artimųjų šviesų arba stovėjimo šviesų padėtimi. Šį defektą „Opel“ vėliau ištaisė
SANKABA. 2010 ir 2011 m. pagamintų Astra sankabos pedalo sugrąžinimo spyruoklė gali lūžti. Tokius automobilius „Opel“ atšaukė serviso akcijai
LANGŲ SANDARINIMAS. Pasiekus maždaug 100 km/h greitį, girdisi stiprus vėjo ūžimas, nes langų sandarinimo gumos ne visada gerai priglunda prie kėbulo
DUJŲ IŠMETIMO SISTEMA. Ji neilgaamžė ir turi polinkį anksti pradėti rūdyti. Paguoda: atsarginės detalės pigios.
ELEKTRINIS STOVĖJIMO STABDYS. Automobiliui ilgesnį laiką pastovėjus ir esant drėgnam orui, jo elementai gali stipriai aprūdyti
GERIAUSI VARIKLIAI, PRASMINGIAUSIA ĮRANGA
GERIAUSIAS BENZININIS VARIKLIS – 1.4 Turbo Ecotec (120/140 AG)
Atmosferiniai 1,4 ir 1,6 litro benzininiai varikliai (87–115 AG) kenčia nuo per didelio Astra svorio. Tačiau 1,4 litro turbobenzininė 120 AG versija gerokai skiriasi nuo silpnesnių ir daug spontaniškiau reaguoja į greičio pedalo paspaudimą. Be to, 200 Nm sukimo momentas, kuris pasiekiamas 1850–4200 aps./min. diapazone, užtikrina pastebimai geresnę trauką. 1.4 Turbo Ecotec, pasiekiantis 140 AG, dar gyvesnis ir elastingesnis, be to, jo degalų sąnaudos ne didesnės negu 120 AG variklio. Važinėjant mišriu režimu abiejų versijų vidutinės degalų sąnaudos siekia apie 7 l benzino 100 km kelio. Kitas privalumas: abu varikliai turi nereikalaujančią priežiūros vožtuvų skirstomąją mechanizmo grandinę. – KAINA: NUO 25 TŪKST. LITŲ
GERIAUSIAS DYZELINIS VARIKLIS – 2.0 CDTI Ecotec (160/165 AG)
Pasirinkti dyzelinį variklį taip pat lengva. 1.3 CDTI, kurio galingumas 95 AG, palyginti sunkų Astra automobilį išjudina vangiai. Dyzelinis 1,7 litro variklis (110 ir 125 AG) taip pat nepasižymi temperamentu ir dirba garsiai. Jis staiga pagyvėja tik pasiekus 2300 aps./min. ir tik tam, kad esant 4000 aps./min. vėl užsnūstų. Tuo tarpu 2.0 CDTI (160 AG, nuo 2011 m. birželio – 165 AG) variklis savo darbą atlieka daug geriau. Turboduobė nejuntama, nepaisant ilgo tarpo tarp penktos ir šeštos pavarų perdavimo skaičių. Važinėjant mišriu režimu, dyzelinis 160 AG variklis vidutiniškai sunaudoja apie šešis litrus dyzelino, o greituose kelio ruožuose sąnaudos niekada nesiekia daugiau kaip 8 l/100 km. 2.0 CDTI variklio dantytasis diržas turi būti keičiamas kas 150 000 km arba kas dešimt metų. – KAINA: NUO 22 TŪKST. LITŲ.
Šie papildomi dalykai prasmingi
Bazinė „Selection“ komplektacija siūlo šešias saugos oro pagalves ir ESP. Klimato kontrolės sistema buvo siūloma už priemoką ir tik nuo „Editon“ komplektacijos yra bazinės įrangos sąraše. Rekomenduotinas komforto paketas (KomfortPaket), į kurį, be kita ko, įeina priekinių sėdynių šildymas ir automobilio statymo davikliai gale. Pagalba statant mašiną labai reikalinga, nes Astra matomumas per galinį stiklą labai prastas. Daug važinėjantys turėtų įsigyti ergonomišką sėdynę su AGR žymekliu (Aktion Gesunder Rücken e.V. – akcija „Sveika nugara“). Vairuotojo sėdynė turi šešias reguliavimo pozicijas (priekinio keleivio – keturias) ir elektropneumatinę juosmens atramą, tiksliai prisitaikančią prie stuburo išlinkimo. Adaptyvi šviesų sistema AFL+ su biksenoniniais žibintais, posūkio žibintais, tolimųjų šviesų pagalbininku ir LED dienos šviesų žibintais – taip pat geras pasirinkimas. Prisitaikanti „Flexride“ važiuoklė nebūtina, nes pakaba ir taip subalansuota labai neprastai. Navigacijos sistema „DVD 800“ naudotis nepatogu.
Išvada
„Patikimasis Opel“: Astra J puikiai pateisina šį istorinį reklaminį šūkį, nors ir nepasiūlo tokio detalių perfekcionizmo kaip Golf VI. Būtent todėl jis pigesnis, o jo patikimi turbobenzininiai varikliai tikrai verti dėmesio ir nekelia rūpesčių.
Techniniai OPEL ASTRA 1.6 EDITION (2010 m.) duomenys
Variklis – benzininis, įmontuotas skersai Variklio darbinis tūris – 1598 cm3 Variklio galia – 115 AG (esant 6000 aps./min.) Maks. sukimo momentas – 155 Nm (esant 4000 aps./min.) Pavarų dėžė – 5mech. Maks. greitis – 188 km/h Įsibėgėjimas iki 0–100 km/h – 11,7 sek. Degalų bako talpa – 55 l Bagažinės talpa – 370–1235 l Automobilio masė – 1320 kg Degalų sąnaudos mieste, užmiestyje, vidutinės – 8,4/5,2/6,4 l/100 km Kaina – nuo 22 000 Lt Autobild Lietuva