Kada pirkti naujas padangas

Ziemines padangosPožymiai, kad jau laikas keisti padangas:

Per didelis protektoriaus nusidėvėjimas

Daugelyje padangų yra kietos gumos blokeliai, kurie išryškėja, kai padanga nusidėvi daugiau nei leidžia saugi riba. Paprastai šias protektoriaus nusidėvėjimo indikatorių juosteles pamatysite, jei protektoriaus rašto gylis taps mažesnis nei 1,6 mm. Taip pat svarbu, kad protektorius dėvėtųsi tolygiai. Jei pastebėsite, kad padangos dėvisi skirtingai, tai gali rodyti, kad yra problemų su padangomis ar transporto priemone.

Protektoriaus ar šoninių sienelių pažeidimai

Net jei padangos nėra nusidėvėjusios dėl naudojimo dažnumo ar trukmės, važinėti su pažeistomis padangomis taip pat nėra gera mintis. Maži įtrūkiai šoninėse sienelėse dar vadinami „įtrūkimais“. Šoninės sienelės nėra labai storos, o tai reiškia, kad dėl įtrūkusios šoninės sienelės padanga gali sprogti. Pastebėję įtrūkimus, pakeiskite padangas. Taip pat reikėtų patikrinti, ar šoninės sienelės, briaunelės ir protektorius nėra įpjauti, įtrūkę, ant jų nėra pūslelių ar iškilimų. Jei tokių matote, laikas įsigyti naują padangų komplektą.

Jei perkate naujas padangas, turėtumėte pakeisti visą komplektą iš karto. Jei negalite įsigyti keturių naujų padangų, pasirūpinkite, jog naujos padangos būtų sumontuotos ant galinės ašies, kad pagerėtų sukibimas ir stabilumas. Taip pat svarbu, kad naujosios padangos būtų tokios pačios kaip ir iš dalies nusidėvėjusios.

Kokie veiksniai aktualiausi Lietuvos vairuotojams?

Iš visų padangoms keliamų kriterijų šiandien svarbiausias yra saugumas, pastebi didmenine automobilių detalių, padangų, akumuliatorių ir tepalų prekyba užsiimančios įmonės „AD Baltic“ specialistai. Užsukę į pardavimo vietas vairuotojai dažniausiai teiraujasi, koks yra vienų ar kitų padangų sukibimas su keliu neįprastose ar ypatingai sudėtingose situacijose – važiuojant plikledžiu, suplaktu sniegu, vandeniu padengtu ledu. Slidūs keliai patikrina ir automobilio tinkamą paruošimą žiemos sezonui, ir vairavimo įgūdžius.

„Sustabdyti automobilį ant kelio dangos, padengtos ledu ar suplaktu sniegu, yra sunku net labai patyrusiems vairuotojams, tokiose situacijose svarbi kiekviena akimirka. Prieš pradėdami serijinę gamybą, padangų gamintojai atlieka tyrimus ir testavimus, kuriuos sudaro daugiau nei 40 įvairių produkto savybių tikrinimas. Gamintojai pažymi, kad svarbiausias jų – tai stabdymas visomis įmanomomis, taip pat ir itin ekstremaliomis, sąlygomis“, – apie padangų bandymus pasakoja bendrovės „AD Baltic“ produktų grupės vadovas Liutauras Pocius.

Renkantis automobilio padangas svarbus kainos ir kokybės santykis – Lietuvos vairuotojai nenori jaustis sumokėję perdaug ir tikisi gauti daugiau nei mokėjo. Padangų pardavėjai pastebi, jog sudėtingesnių ekonominių situacijų metu dalis Lietuvos vairuotojų pereina nuo aukščiausio prie vidutinio padangų segmento, dalis – tikisi nupirkti aukščiausios klasės („premium“) gaminį už vidutinio segmento gaminio kainą.

Perkantiems aukščiausios klasės padangas itin svarbus išorinio riedėjimo triukšmo lygis bei komfortas. Be to, automobiliai yra nuolat tobulinami, juose atsiranda vis daugiau išmanios elektroninės įrangos, kuri turi „sutarti“ su visomis kitomis automobilio detalėmis, įskaitant ir padangas. Todėl tiek automobilių gamintojai, tiek vairuotojai vis dažniau yra linkę rinktis tuos padangų gamintojus, kurie gamina ir kitas automobilio detales, jiems skirtą įrangą, demonstruoja gerus rezultatus įvairiuose padangų testavimuose. Pavyzdžiui, Pietų Korėjos padangų gamintojas „Kumho Tyres“ naudoja specialias technologijas, padedančias iš vidaus užklijuoti pradurtą padangą, važiuojant sumažinti triukšmą ir užtikrinti komfortą. Su šiomis padangomis iš gamyklų jau išriedėjo dalis „Mercedes Benz“, „BMW“, „Volkswagen“, „Ford“, „Chrysler“, „Jeep“, „Hyundai“, „Kia“, „Mini“, „Chevrolet“ automobilių.

„Itin svarbus rodiklis, patvirtinantis padangos kokybę, yra automobilius gaminančios kompanijos pasirinkimas originalioje komplektacijoje naudoti vienas ar kitas padangas. Gerą vardą turintys automobilių gamintojai atlieka daug tyrimų ir analizių, prieš nuspręsdami, kokiomis padangomis į gatves išriedės automobiliai. Yra nemažai padangų, apie kurių išskirtines savybes ir kokybę daug kalbama, tačiau jų nenaudoja nė vienas automobilių gamintojas. Keisdamas padangas naujomis, retas kuris vairuotojas apie tai pasidomi ar pagalvoja“, – sako „AD Baltic“ produktų grupės vadovas.

Pasaulinės padangų tendencijos šį žiemos sezoną

Padangų pardavėjai pastebi, jog kiekvienais metais naujos automobilių padangos vis didėja pagal colius, tačiau siaurėja. Tokiu būdu siekiama sumažinti pasipriešinimą riedėjimui. Rinkoje atsirado padangų gamintojų, šią žiemą pasiūliusių vairuotojams aukščiausios klasės padangas su įklijuotais dygliais – šių dyglių skaičius, siekiant negadinti važiuojamosios dangos, ženkliai didesnis, o svoris mažesnis. Pavyzdžiui, ant naujųjų „Continental“ R16 dydžio padangų yra 190 dyglių, tuo tarpu ankstesniuose to paties dydžio padangose – 130 dyglių.

„Aeolus“, „Kormoran“ bei keletas kitų gamintojų šį sezoną papildė savo asortimentą ne tik naujų matmenų padangomis, tačiau ir protektorių bei gumos mišinių įvairove. Pavyzdžiui, kompanija „Michelin“ pristatė padangas su pažangia mišinio sudėtimi, kuriomis galima važiuoti tiek europietiškos žiemos, tiek vasaros sąlygomis. O prieš keletą metų kompanija „Kumho“ vairuotojams buvo pasiūliusi įsigyti kvepiančių padangų, kurios važiuojant skleidė levandų kvapą 10 metrų spinduliu.

Kasmet automobiliams skirtų padangų gamintojai pateikia inovatyvių ir konkurencingų sprendimų, pasidalina naujausiais ir pagal vis griežtesnius reikalavimus atliktų testavimų duomenimis. Galima sakyti, kad, atsižvelgdamos į šių dienų aktualijas ir problematiką, kompanijos siekia pagaminti kuo didesnį saugumą ir komfortą užtikrinančias, draugiškesnes aplinkai padangas.

Susiję Įrašai

Padangos
Taip Pat Skaitykite